Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Περί ρατσισμού...



 Σχετικά με τον φίλο στην ανάρτηση http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/01/blog-post_7685.html με θέμα τον ρατσισμό θα ήθελα να επισημάνω μερικά σημεία τα οποία νομίζω τα αντιλαμβάνεται από λάθος οπτική γωνία...
 Αρχικά το σύνθημα "οι παππούδες μας πρόσφυγες, οι γονείς μας μετανάστες, εμείς ρατσιστές??" το βρίσκω αρκετά επίκαιρο και πως αντιπροσωπεύει ως ένα βαθμό την καθημερινότητά μας. Τώρα όσο αφορά τους Τούρκους, επίτρεψέ μου να διαφωνήσω με την άποψή σου, ότι δηλαδή θα έπρεπε να είχαν σφαχτεί όλοι τους. Συμφωνώ ότι τα 400 και χρόνια σκλαβιάς λειτούργησαν ως τροχοπέδη για την μετέπειτα ανάπτυξη του ελληνισμού όμως και η Ελλάδα στο παρελθόν έχει αποτελέσει τροχοπέδη για την ανάπτυξη κάποιου άλλου πολιτισμου (θυμήσου 1ο αποικισμό στα παράλια της Μ.Α. και ύστερα τον Μ. Αλέξανδρο). Σύμφωνα με την λογική σου λοιπόν θα έπρεπε αυτές οι περιοχές να το "κρατάν Μανιάτικο" και να θέλουν να μας σφάξουν όλους. Έπειτα δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεις ότι: "οι Αλβανοί δεν θα ήταν μουσουλμάνοι". Το προβάλλεις ως κάτι το θετικό ή αντίστοιχα αρνητικό ή απλώς κάνεις μια αναφορά;
 Θα ήθελα επίσης να εξηγήσεις τι εννοείς με τον όρο " οι καλύτεροι Έλληνες". Επιπλέον οι τότε προδότες ή αλλιώς αριστεροί, (αν κατάλαβα καλά σε αυτούς απευθύνεσαι) δεν είναι οι μόνοι υπεύθυνοι για τον εμφύλιο. Για να γίνει ένας πόλεμος απαιτούνται τουλάχιστον δύο πλευρές. Δεν είναι ότι παίρνω το μέρος τον "προδοτών", άλλωστε θα μπορούσα κάλλιστα να είμαι εναντίων τους αν λάβεις υπ' όψην ότι είχαν κάψει το σπίτι του παππού μου. Θεωρώ υπαίτιες και τις δύο πλευρές.
 Τώρα όσον αφορά την κατάσταση στο παρόν μπορώ να κατηγορήσω την πολιτική της χώρας που επέτρεψε την είσοδο τόσων μεταναστών χωρίς να μπορεί να τους παρέχει την δυνατότητα εργασίας όπως επίσης και την εν μέρη αποστασιοποιημένη στάση της Ευρώπης στο συγκεκριμένο ζήτημα. Θα συμφωνήσω με το παιδί από την Πάτρα ότι η αντίδραση των ταξιτζίδων και των πολιτών ήταν υπερβολική και είμαι σίγουρος ότι αν ο οδηγός ήταν Έλληνας το θέμα δεν θα είχε πάρει την τωρινή του διάσταση. Φυσικά και πιστεύω ότι ο μετανάστης φταίει που οδηγούσε μεθυσμένος και πως πρέπει να υποστεί τις ανάλογες επιπτώσεις που ορίζει ο νόμος όπως επιπτώσεις πρέπει να υποστούν και τα άτομα που θεώρησαν συνετό να πάρουν τον νόμο στα χέρια τους και να τιμωρήσουν τον μεθυσμένο οδηγό. Επιπλέον να τονίσω ότι όπως οι παππούδες μας όταν έφυγαν μετανάστες δούλεψαν και κατάφεραν, ορισμένοι από αυτούς, να αποκτήσουν κάποια οικονομική ευχέρεια, έτσι και οι τωρινοί μετανάστες που φιλοξενεί η χώρα μας εργάζονται (συχνά κάτω από αντίξοες συνθήκες και χωρίς ασφάλεια υγείας) και, ορισμένοι από αυτούς, καταφέρνουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και ένα ποτό.
 Υπάρχουν επίσης απόψεις ότι υφίσταται ρατσισμός ενάντια στους Έλληνες και από το ίδιο το κράτος και από διάφορους φορείς. Ως απάντηση σε αυτές τις αντιλήψεις παραθέτω το εξής ερώτημα: Ποιανού οικονομική, βιοτική και κοινωνική κατάσταση είναι χειρότερη, ενός Έλληνα ή ενός μετανάστη και σε ποιόν από τους δύο το κοινωνικό σύνολο διαθέτει πιο ρατσιστική στάση;
 Δεν γνωρίζω αν έχεις κάποιο προσωπικό ζήτημα με κανέναν Τούρκο ή κανέναν άλλο μετανάστη, αλλά αν ισχύει κάτι τέτοιο, εγώ θα το κράταγα σε προσωπικό επίπεδο και δεν θα τα έβαζα με ολόκληρο το έθνος τους. Και επειδή διαπίστωσα ότι σου αρέσουν οι ιστορικές αναδρομές, να σου υπενθυμίσω ότι τόσο οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι όσο και ο χριστιανισμός, επιδιώκουν να είναι ανθρωπιστές και να έχουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Πρόσεξε, χρησιμοποίησα τους όρους "ανθρωπιστές" και "άνθρωπος" και όχι "Ελληνιστές" και "Έλληνας".


φιλικά...

3 σχόλια:

  1. Αδαμάντιε,
    καταρχάς η αναφορά σου στον Μέγα Αλέξανδρο και τους αποικισμούς στερείται ιστορικής ακρίβειας/αλήθειας.
    Αναφέρεσαι σε μια εποχή όπου ο ελληνικός πολιτισμός ήταν ένας από τους σπουδαιότερους επί της γης. Σε καμία περίπτωση δεν λέω πως το να σηκωθεί "στα καλά καθούμενα" ο μέγας Αλέξανδρος με σκοπό να κυρίευση ολόκληρο τον μέχρι τότε γνωστό κόσμο ήταν σωστό. Κάθε άλλο. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κάνεις να ισχυριστεί ότι οι κατακτήσεις των Μακεδόνων υπονόμευαν την ανάπτυξη των Ασιατικών περιοχών.

    Τώρα, όσον αφόρα τα γεγονότα του εμφύλιου, δεν θα ήθελα να τα αγγίξω. Απλώς θα σε ενημερώσω ότι εν μέρει συμφωνούμε και εν μέρει διαφωνούμε!

    Ερχόμενος στο κύριο θέμα του άρθρου σου, την παρούσα κατάσταση οφείλω να ομολογήσω πως πριν ακόμη διαβάσω το άρθρο σου ήξερα τι ακριβώς περίμενα να δω. Επίτρεψε μου να ασχοληθώ τμηματικά με το άρθρο σου.


    "μπορώ να κατηγορήσω την πολιτική της χώρας που επέτρεψε την είσοδο τόσων μεταναστών χωρίς να μπορεί να τους παρέχει την δυνατότητα εργασίας όπως επίσης και την εν μέρη αποστασιοποιημένη στάση της Ευρώπης στο συγκεκριμένο ζήτημα."
    Άδω έχεις ασυζήτητη δίκαιο!
    "Θα συμφωνήσω με το παιδί από την Πάτρα ότι η αντίδραση των ταξιτζήδων και των πολιτών ήταν υπερβολική και είμαι σίγουρος ότι αν ο οδηγός ήταν Έλληνας το θέμα δεν θα είχε πάρει την τωρινή του διάσταση."
    Κι εγώ θα συμφωνούσα αλλά είμαι περισσότερο από εκατό τοις εκατό σίγουρος πως τα γεγονότα παρουσιάζονται με αρκετή "κόκκινη" σάλτσα!

    "Υπάρχουν επίσης απόψεις ότι υφίσταται ρατσισμός ενάντια στους Έλληνες"
    Δεν μπορώ να συμφωνήσω με αυτό. Δυστυχώς όμως, ούτε και να διαφωνήσω. Ο ρατσισμός που δέχεται ένας Έλληνας εγγυείται στην νοοτροπία των περισσότερων «προοδευτικών» (-δεν χρησιμοποιώ καθόλου ειρωνικά τον όρο) πως πρέπει να διεκδικούμε τα δικαιώματα όλων εκτός από τα δικά μας. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα ήθελα αν μπορούσες να μου αναφέρεις τις βασικές διαφορές μεταξύ του "παλαιστινιακού" και του "κυπριακού" ζητήματος .Το μεν είναι άξιο διοργάνωσης πορείας αλληλεγγύης ενώ το δε αποτελεί φασιστική προπαγάνδα.

    Συγγνώμη αν σε κούρασα. Περιμένω την απάντηση σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρχικά, μία στρατιωτική εκστρατεία με σκοπό την κατάκτηση άλλων περιοχών σπανίως φέρει θετικές εξελίξεις για τους κατακτημένους λαούς. Στην προκειμένη περίπτωση ο Μ. Αλέξανδρος υποχρέωνε τις χώρες της ανατολής να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα, γεγονός που τείνει να δώσει μεγαλύτερη αξία στην ελληνική γλώσσα σε σύγκριση με τις τοπικές. Αυτού του είδους την κίνηση εγώ την θεωρώ υπονόμευση του ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ των εν λόγω περιοχών, όχι όμως και υπονόμευση των ίδιων των περιοχών (ελπίζω να έκανα αισθητή την διαφορά).
    Έπειτα, σχετικά με το παλαιστινιακό και κυπριακό ζήτημα δεν είμαι και τόσο καλά ενημερωμένος (περισσότερο για το παλαιστινιακό), οπότε θα κρατήσω μια μικρή επιφύλαξη για τα όσα θα γράψω. Σε γενικές γραμμές λοιπόν, στην μια περίπτωση έχουμε την εισβολή μιας χώρας σε μια άλλη, την διχοτόμηση της χώρας και τον ταυτόχρονο διωγμό τον ντόπιων από τα σπίτια τους. Σε αυτό το σημείο εμπλέκεται στο ζήτημα μια τρίτη χώρα η οποία έχει κοινή γλώσσα με την κατακτημένη, πολιτισμούς που αναπτύχθηκαν παράλληλα στους αιώνες και πολύ συχνά κοινή ιστορία. Αντίθετα στη περίπτωση του παλαιστινιακού εμπλέκεται μια τρίτη χώρα (Βρετανία) και αποφασίζει αυτή για το μέλλον των Εβραίων και των Παλαιστινίων. Οι δύο περιπτώσεις μπορεί να μοιάζουν διαφέρουν όμως στο ότι οι σχέσεις Ελλάδας-Κύπρου ήταν πολύ στενές, σε σημείο που οι όροι "Έλληνας" και "Κύπριος" συχνά να σημαίνουν ένα. Δεν θα ήθελα να ξεφύγω από το θέμα και να αρχίσω να εξετάζω αν ο Κύπριος είναι Έλληνας και το αντίστροφο, απλώς εξηγώ πως η Ελλάδα είχε χρέος (αν και ακούγεται κάπως υπερβολικός ο όρος) να συμπαρασταθεί στην Κύπρο σε αντίθεση με την Βρετανία που σκόπευε να ικανοποιήσει δικά της συμφέροντα. Κατανοώ επίσης ότι το ζήτημα του κυπριακού έχει προβληθεί με άλλη μορφή στην χώρα μας λόγω της ιστορία μας με την Τουρκία.
    Είναι γεγονός ότι στην Παλαιστίνη έχουν γίνει πολλοί πόλεμοι και έχουν υπάρξει πολυάριθμοι νεκροί, είναι εμφανής η καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και συμφωνώ μαζί σου ότι "είναι άξιο διοργάνωσης πορείας αλληλεγγύης". Από την άλλη, στην περίπτωση της Κύπρου, μπορεί το ζήτημα να έχει πάρει πιο μικρές διαστάσεις και να έχει παρουσιαστεί στον ελληνικό λαό με αρκετά στοιχεία υπερβολής με σκοπό την ενίσχυση του φανατισμού απέναντι στους Τούρκους, αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα θέμα κατά το οποίο έχουν υπάρξει καταπατήσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων και αξίζει και αυτό την προσοχή μας και την έμπρακτη αλληλεγγύη μας.
    Τώρα, σχετικά με το ότι "πρέπει να διεκδικούμε τα δικαιώματα όλων εκτός από τα δικά μας" έχω να πω πως εν μέρη έχεις δίκιο. Υπάρχει όμως και μια ομάδα ατόμων η οποία ενδιαφέρεται τόσο για τα δικά μας τα προβλήματα και κυρίως δικαιώματα, όσο και για των άλλων και συγκεκριμένα, για τα δικά μας, πράττει ενέργειες (εκ των οποίων οι περισσότερες είναι άστοχες) προκειμένου να βελτιώσει την παρούσα κατάσταση της χώρας μας. Αναφέρομαι στους φοιτητές και μαθητές οι οποίοι έχουν την όρεξη και την θέληση να φέρουν την αλλαγή, όμως οι πράξεις τους συχνά παρεξηγούνται και κατακρίνονται, γεγονός αναμενόμενο αφού τους λείπει η οργάνωση και η βοήθεια από τους "προοδευτικούς" οι οποίοι πιστεύουν ότι πρέπει να διεκδικούμε τα δικαιώματα όλων εκτός από τα δικά μας...
    Δεν ξέρω αν σε κάλυψα και αν η απάντησή μου είναι εύστοχη στην ερώτησή σου, αλλά σε γενικές γραμμές κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι τα γεγονότα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όμορφα.Όσον αφορα τον Μ.Αλεξανδρο θα συμφωνησουμε.Ετσι κι αλλιως,εξ αρχης λεγαμε το ιδιο πραγμα με διαφορετικα λογια.Σε καμμια περιπτωση δεν μπορει μια κατακτηση να δρασει ευεργετικα.Αλλα πολλες φορες προαγει τον πολιτισμο αντι να τον υπονομευει.(αντιστοιχη θα μπορουσε να χαρακτηριστει και η περιπτωση της βενετοκρατιας στα επτανισα..)

    Στο "παλαιστινιοκυπριακο" θεμα μας,απλως δεν νομιζω οτι ειναι σωστη η αντιστοιχια που εκανες μεταξυ Ελλαδας και Μ.Βρετανιας...

    Σχετικα με τους "προοδευτικους", θα ηθελα να τονίσω πως κατ εμε, το ποσοστο των υγειως σκεπτόμενων "προοδευτικων" ειναι σταγονα στον ωκεανο! Οι περισσοτεροι νεοι ειναι ειτε επαναστατες χωρις αιτια, ειτε ψευτοαριστεροι απο μοδα!(πραγμα καταστρεπτικο για μια απο τις πλεον σημαντικες ιδεολογιες της εποχης μας!) Βεβαια υπαρχουν και μαθητες/φοιτητες οι οποιοι δινουν με τον δικο τους τροπο τον δικο τους αγωνα.Αυτοι ομως,ουτε ριζοσπαστη θα κρατανε,ουτε σε αριστερη παραταξη θα ανοικουν!
    Αυτα λοιπον....

    ΑπάντησηΔιαγραφή